Author |
Message |
|
Post subject: RE: Projekt NODDER
Posted: 10.11.2004 - 20:41 #12788
|
|
Basic
Joined: Júl 10, 2003
Posts: 33
Location: BA-DNV
|
|
mgx wrote: ›ja som to videl, otazne je ze ci to bude mozne pouzit aj na free projekt.
no to som (sme) aj ja zvedavy... ludia z nasej katedry uz po tom zacali intenzivne patrat... robime uz totiz skoro 2 roky na 3D mape Blavy a zatial sme ziskali len zopar starsich dat od magistratu a Eurosensu, zopar aktualnych od nich kupili za tazke (grantove) peniaze.... bolo by super sa moct dostat ku kompletnemu SR pre projekt "zadara"  |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: daj potom vediet
Posted: 10.11.2004 - 22:17 #12793
|
|
Guru

Joined: Dec 27, 2002
Posts: 1505
|
|
ja som obehal vsetkych dookola a kazdy chcel minimalne 80.000 za shitmapy 1:200.000 minimum.
mat ten cas a chut, tak si to sam obtiahnem vo vektoroch . Pritom polsko mas sat map free (aj vektor) |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: RE: Projekt NODDER
Posted: 12.11.2004 - 18:09 #12826
|
|
Ucen

Joined: Aug 20, 2003
Posts: 598
Location: Zvolen
|
|
no ja som sa tiez pustal do podobnej zabavky a prisiel som na to ze tie mapy su absolutne nepouzitelne hlavne co sa mesta tyka.
riesenie je ARC VIEW a GPS a pekne v terene si doplnit chybajuce body. z ortofoto mapy si sice spravis pekny 2D model prekryjes vrstevnicami a tam si skoncil.
nechcem odradzat je to fuska |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: RE: Projekt NODDER
Posted: 12.11.2004 - 20:19 #12827
|
|
Basic
Joined: Júl 10, 2003
Posts: 33
Location: BA-DNV
|
|
popo wrote: ›no ja som sa tiez pustal do podobnej zabavky a prisiel som na to ze tie mapy su absolutne nepouzitelne hlavne co sa mesta tyka.
riesenie je ARC VIEW a GPS a pekne v terene si doplnit chybajuce body. z ortofoto mapy si sice spravis pekny 2D model prekryjes vrstevnicami a tam si skoncil.
nechcem odradzat je to fuska
no to sa trosku mylis,
tie ortofotomapy totiz vznikli az spracovanim leteckych snimkov, ktore maju 60% prekryv a ludia v Eurosense maju soft v ktorom z tych fotiek robia aj vyskove body a 3D mapy s presnostou este vyssou ako tych 8 cm...
videl som to tam u nich na vlastne oci a aj som si to mal moznost vyskusat s ich 3D okuliarmi, kde obsluha natukava referencne body pre meranie vysky (nuz, cloveka vzdy pocitac nevie nahradit, najma v clenitom terene )
Blavu uz maju natukanu takmer celu (vyskove body vsetkych striech vsetkych budov).... problem je, ze v Blave sa tolko stavia, ze musia robit letecke fotenie a znovunaklikavanie niektorych oblasti v mensich casovych intervaloch, ak ma byt mapa aktualna
... co ide dooost do penazi.... |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: RE: Projekt NODDER
Posted: 13.11.2004 - 10:15 #12832
|
|
Ucen

Joined: Aug 20, 2003
Posts: 598
Location: Zvolen
|
|
no stale si neviem predstavit ako spravia vyskovy model bez toho aby zmerali v terene situaciu a este s tou presnostou na 8 cm
len pre predstavu: v standardnych skenovanych mapach bez pouzitia zoomu vznika odchylka 1-25 metrov na priestore 1 pixel(to ako neprehanam, taka je realita ak tracujes mapu len tak)
nechcem spochybnovat ale zda sa mi to prilis jednoduche |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: RE: Projekt NODDER
Posted: 14.11.2004 - 20:57 #12844
|
|
Basic
Joined: Júl 10, 2003
Posts: 33
Location: BA-DNV
|
|
no, nie je to vobec jednoduche
maju po celom meranom priestore priamo v terene oznacene body (mozno si si uz niekde vsimol na ceste alebo chodniku namalovany biely bod s dvoma az troma useckami smerujucimi od neho)
tieto body maju zmerane velmi presne GPSkom plus nejakymi dalsimi metodami a tieto body potom na tych leteckych snimkoch vedia identifikovat a kazdu fotku podla nich zorientovat a referencovat...
takze, samozrejme ze vychadzaju z presne nameranych referencnych bodov priamo v terene, ako pises... inak by to asi ani neslo... |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: RE: Projekt NODDER
Posted: 24.11.2004 - 03:28 #13030
|
|
Basic
Joined: Dec 28, 2003
Posts: 108
|
|
viete kdesa to da ziskat. kludne aj download z netu |
|
|
|
|
 |
|
Post subject: Nodder pre blava.net takmer hotovy :)
Posted: 25.04.2006 - 16:58 #34368
|
|
Basic
Joined: Feb 07, 2003
Posts: 136
|
|
Komplexny projekt do ktoreho sme sa pustili mozete kukat na strankach
http://local.blava.net/~vlado/netmap/
Kompletne legalne riesenie.
Musim verejne podakovat VladoviK ze tak maka na tomto projekte. Backend je prepojeny cez vlastne API ku Tatrabanke a firewallu bude neskor. Projekt je skoro dokonceny.
Na toto forum nechodim vela, tak sa potom mozete radsej kuknut na forum http://www.blava.net
Marcel aka maco |
|
|
|
|
 |
|
Powered by PNphpBB2 © 2003-2005 The PNphpBB Group Credits |