Author |
Message |
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 10.04.2017 - 13:40 #112711
|
|
Ucen
Joined: Júl 15, 2011
Posts: 769
|
|
kemper wrote: ›Ked su VP sucastou zmluvy , tak je to v zmluve . V podstate su VP , len dalsie strany zmluvy .Je definovane na ktorej strane to je potrebne mat napisane ? Nie
jj tiez si myslim ze to staci mat v VP.
Potom este poslat email vsetkym ludom novym co maju zmluvu od toho datumu ze sa menili podmienky a ak sa im nepacia mozu odist ale ked neodpovedaju znamena ze ich akceptuju a vybavene...
a presne ako pise jofo asi od toho telekomu to bude naj pouzit... |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 10.04.2017 - 13:42 #112712
|
|
Basic
Joined: Okt 31, 2005
Posts: 356
|
|
no ja som nenabral noveho uz roky a dalsich ani nenaberam cize to mam poslat starym ze toto sa zmenilo ? |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 10.04.2017 - 14:15 #112713
|
|
Majster
Joined: Jan 08, 2006
Posts: 2584
|
|
Podľa mňa netreba každému zákazníkovi posielať.. Podľa mňa stačí, že VOP zverejniš na webe.. |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 10.04.2017 - 14:23 #112714
|
|
Ucen
Joined: Júl 15, 2011
Posts: 769
|
|
JOFO wrote: ›Podľa mňa netreba každému zákazníkovi posielať.. Podľa mňa stačí, že VOP zverejniš na webe..
tka v podstate nemenis nic dolezite iba doplname informacie z nasej stranky co ako garantujeme a co ako moze on takze tym padom by veru ani email sa posielat nemusel...
alebo jofo ty mas aj nejako specialne v podmienkach napisane ze si mozes VP zmenit ako len chces a nemusis zakaznikov informovat o ich zmene? |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 10.04.2017 - 14:45 #112715
|
|
Majster
Joined: Jan 08, 2006
Posts: 2584
|
|
No neviem ako mate podmienky stavané vy, ale ja nemám nikde uvedené výslovne, že o zmenách musím upozorniť každého zákazníka zvlášť. Mam uvedené, že každú zmenu podľa zákona musím ohlásiť s 30 daňovým postihom a zverejniť na webovej stránke. Zákazník by si mal sledovať web. Ale rozposlať info mail zákazníkom nie je problém tiež. Akurát ze polovica zákazníkov bud maily nečíta, alebo mam neaktuálnu adresu. |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 10.04.2017 - 23:15 #112717
|
|
Majster
Joined: Júl 11, 2008
Posts: 2311
|
|
15
preťaženia protokolu riadenia prenosu (TCP)) nie je v rozpore s prvým pododsekom
článku 3 ods. 3, keďže podľa definície sa uskutočňuje v rámci koncového zariadenia
a Nariadenie sa nevzťahuje na koncové zariadenie. Národné regulačné orgány by mali
považovať interné mechanizmy poskytovateľov internetových služieb v rámci siete,
ktoré napomáhajú kontrole preťaženia založenej na koncovom bode za
mechanizmy, s ktorými sa zaobchádza rovnako, a preto by ich mali považovať
prípustné, pokiaľ sú tieto interné mechanizmy v rámci siete nezávislé na aplikáciách
prevádzkovaných v koncových bodoch a nedochádza k obchádzaniu Nariadenia.
Cize tu je povolene QOS? |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 11.04.2017 - 07:57 #112720
|
|
Ucen
Joined: Júl 15, 2011
Posts: 769
|
|
JOFO wrote: ›No neviem ako mate podmienky stavané vy, ale ja nemám nikde uvedené výslovne, že o zmenách musím upozorniť každého zákazníka zvlášť. Mam uvedené, že každú zmenu podľa zákona musím ohlásiť s 30 daňovým postihom a zverejniť na webovej stránke. Zákazník by si mal sledovať web. Ale rozposlať info mail zákazníkom nie je problém tiež. Akurát ze polovica zákazníkov bud maily nečíta, alebo mam neaktuálnu adresu.
Mi mame uvedene ze to musime na webe a kedze je to aj zmena zmluvnych podmienok, kedze je to neoddelitelna sucast zmluvy si myslim ze email asi budeme musiet poslat....
ale ta myslienka ze niekde napisat ze pri zmene VP staci len na webe oznamit nei je zla. Myslite ze je to oki a mozeme to mat len takto?
by sme rovno aj toto zmenili v podmienkach
citujem nas bod z VP:
Code: ›
Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť zmluvné podmienky dohodnuté v zmluve vrátane tarify cenníka ,
najmä v závislosti od zmien situácie na trhu poskytovania elektronických komunikačných služieb, legislatívnych zmien, zmeny miery
inflácie, zvýšenia nákladov Poskytovateľa, rozširovania zmien a sortimentu poskytovaných služieb a úpravy podmienok ich poskytovania.
Zmenu zmluvných podmienok je Poskytovateľ povinný najmenej 30 dní vopred zverejniť na svojej webovej stránke
a podľa § 43 ods. 2 písm. c) písomne, elektronickou poštou, službou krátkych správ (SMS) alebo telefonicky oznámiť účastníkovi najmenej
jeden mesiac vopred podstatnú zmenu zmluvných podmienok a zároveň ho informovať o jeho práve odstúpiť od zmluvy o poskytovaní
verejných služieb bez sankcií, ak tieto zmeny neakceptuje; oznamovacia povinnosť je splnená aj oznámením účastníkovi, že došlo k
podstatnej zmene zmluvných podmienok a kde sa s týmito zmenami môže podrobne oboznámiť.
|
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 11.04.2017 - 09:45 #112721
|
|
Majster
Joined: Jan 08, 2006
Posts: 2584
|
|
Mail to podla mna neriesi, lebo urcite mas zakaznikov, ktori mail ani nemaju, takze si to isto neprecitaju. Alebo tych, co sice mail maju, ale uz ho roky nepouzivaju. Napr ja si nemapmatam, zeby mi od niektoreho operatora (Orange, O2, T-Mobile.. ) niekedy prisla SMS, mail alebo list o zmene VOP. A myslism si, ze uz tych zmien bolo dost odkedy funguju na Slovensku.. Pochybujem, ze maju este podmienky z roku 1999 |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 11.04.2017 - 11:03 #112722
|
|
Basic
Joined: Okt 21, 2007
Posts: 305
|
|
Presne, nikdy neprislo, jedine co chodi a aj to na mail su banky, inak 0 bodov ostatny. Takze zverejnit na verejnom mieste, sak aj obec dava na obecnu tabulu a je to verejne dostupne. V zmluve su pisane moznosti kde sa to da dozvediet takze nieje problem. |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 11.04.2017 - 12:01 #112723
|
|
Basic
Joined: Jan 23, 2009
Posts: 175
|
|
Kde bola u mna kontrola , tak pani vravela ze musia byt VP zverejnene . Ako priklad uviedla ze dajte ich na nastenku mestskeho uradu a nikto nemoze povedat ze niesu zverejnene . |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 11.04.2017 - 13:09 #112725
|
|
Majster
Joined: Júl 11, 2008
Posts: 2311
|
|
Podla tych nariadeni sa nemozu blokovat ani torenty...avsak limitovane by mohli byt vzhladom na zvysenie kvality ostatnych sluzieb...lenze tym sa porusi sietova neutralita vzhladom na to, ze nie je mozne vediet ci ide cez torenty nieco ine alebo nelegalne...takze defakto ani torrenty nemozu byt blokovane a obmedzovane.... |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 12.04.2017 - 10:04 #112727
|
|
Ucen
Joined: Júl 15, 2011
Posts: 769
|
|
Jardo wrote: ›Presne, nikdy neprislo, jedine co chodi a aj to na mail su banky, inak 0 bodov ostatny. Takze zverejnit na verejnom mieste, sak aj obec dava na obecnu tabulu a je to verejne dostupne. V zmluve su pisane moznosti kde sa to da dozvediet takze nieje problem.
To mate pravdu posiela to veru len banka. operatori to maju tiez urcite nejako osetrene...
Tak teda aj mi si este teda musime dat do podmienok nieco tak ze mozeme menit jednostranne VP a budu zverejnene na webe 30 dni pred a ak sa zakaznik nevyjadri ze s nimi nesuhlasi nadobudaju platnost... |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 14.04.2017 - 22:29 #112731
|
|
Majster
Joined: Júl 11, 2008
Posts: 2311
|
|
Poskytovatelia služieb prístupu k internetu by mali koncových užívateľov jasným spôsobom
informovať o tom, ako môžu uplatňované postupy riadenia prevádzky vplývať na kvalitu služieb
prístupu k internetu, súkromie koncových užívateľov a ochranu osobných údajov, ako aj o možných
vplyvoch iných služieb, než sú služby prístupu k internetu, ktoré si predplácajú, na kvalitu a
dostupnosť ich príslušných služieb prístupu k internetu. V záujme posilnenia postavenia koncových
užívateľov v takýchto situáciách by preto poskytovatelia služieb prístupu k internetu mali v zmluve
informovať koncových užívateľov o rýchlosti, ktorú môžu reálne zabezpečiť. Obvykle sa dostupná
rýchlosť chápe ako rýchlosť, ktorú by koncový užívateľ mohol väčšinu času očakávať pri prístupe k
službe. Poskytovatelia služieb prístupu k internetu by tiež mali informovať spotrebiteľov o dostupných
nápravných prostriedkoch v súlade s vnútroštátnym právom v prípade nedodržania výkonnosti. Každý
významný a nepretržitý alebo pravidelne sa opakujúci rozdiel medzi skutočnou výkonnosťou služby a
výkonnosťou uvedenou v zmluve, ak sa zistil prostredníctvom monitorovacieho mechanizmu
certifikovaného národným regulačným orgánom, by sa mal považovať za nedodržanie požiadaviek na
výkonnosť na účely určenia nápravných prostriedkov, ktoré sú spotrebiteľovi k dispozícii v súlade s
vnútroštátnym právom. Metodika by sa mala stanoviť v usmerneniach Orgánu európskych regulátorov
pre elektronické komunikácie (ďalej len „orgán BEREC“) a mala by sa podľa potreby preskúmavať a
aktualizovať, aby odrážala vývoj v oblasti technológií a infraštruktúry. Národné regulačné orgány by
mali presadzovať dodržiavanie pravidiel tohto Nariadenia o opatreniach v oblasti transparentnosti s
cieľom zabezpečiť prístup k otvorenému internetu. |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 17.04.2017 - 14:50 #112733
|
|
Majster
Joined: Júl 11, 2008
Posts: 2311
|
|
Code: › Monitorovanie postupov riadenia prevádzky
171. Národné regulačné orgány majú právomoc zhromažďovať informácie o riadení prevádzky
napríklad prostredníctvom:
vyhodnotenia postupov riadenia prevádzky uplatňovaných poskytovateľmi
internetových služieb vrátane výnimiek (povolených v treťom pododseku článku 3
ods. 3);
požadovania komplexnejších informácií od poskytovateľov internetových služieb
o realizovaných postupoch riadenia prevádzky vrátane:
o opisu a technických údajov o ovplyvnených sieťach, aplikáciách alebo službách;
o ako sú ovplyvnené a akékoľvek iné špecifické odlíšenie s ohľadom na
uplatňovanie postupu (napr. ak sa postup uplatňuje iba počas konkrétneho času
cez deň alebo v konkrétnej oblasti);
o v prípade výnimočných postupov riadenia prevádzky presahujúcich postupy
uvedené v druhom pododseku (článok 3 ods. 3), podrobné zdôvodnenie
uplatňovania postupu a časové obdobie jeho uplatňovania.
požadovania záznamov o uplatňovaných opatreniach na riadenie
prevádzky/postupoch riadenia prevádzky;
požadovania informácií od poskytovateľov internetových služieb týkajúcich sa
priebehu sťažností prijatých národnými regulačnými orgánmi;
vykonávania vnútroštátnych preskúmaní obdobných preskúmaniu riadenia
prevádzky orgánom BEREC z roku 2012;40
zhromažďovania informácií a sťažností prijatých priamo od koncových užívateľov
alebo iných informačných zdrojov ako sú správy, blogy, fóra a iné diskusné skupiny.
172. Opatrenia NRA by mohli zahŕňať vykonávanie technických meraní riadenia prevádzky,
napr. na identifikovanie prípadov porušení akými sú blokovanie alebo zníženie výkonu
prevádzky. Národné regulačné orgány môžu stavať na dostupných nástrojoch,
41 avšak
potrebujú prispôsobiť plány meraní a technické nastavenia špecifickým prípadom meraní.
Výsledky meraní musia byť starostlivo vyhodnotené.
173. Národné regulačné orgány by mali vypracovať primerané postupy monitorovania na účely
zisťovania prípadov porušení Nariadenia a určenia potrebných opatrení, aby sa zaručilo
splnenie práv a povinností uvedených v Nariadení.
Som zvedavy ako to budu robit... |
|
|
|
|
|
|
Post subject: RE: Nariadenie EU 2015/2120
Posted: 17.04.2017 - 15:10 #112734
|
|
Majster
Joined: Júl 11, 2008
Posts: 2311
|
|
a mozu cinnost aj zakazat...a bud pokutovat...
Quote: › Presadzovanie
178. S cieľom zabezpečiť súlad s Nariadením a propagovať trvalú dostupnosť nediskriminačnej
IAS na úrovni kvality, ktorá odzrkadľuje pokroky v technológii by národné regulačné orgány
mohli:
požiadať ISP, aby prijal opatrenia na eliminovanie alebo odstránenie faktora,
ktorý spôsobuje zníženie kvality;
stanoviť požiadavky na technické charakteristické prvky na účely riešenia prípadov
porušenia Nariadenia, napríklad nariadiť odstránenie alebo revíziu určitých
postupov riadenia prevádzky;
uvaliť minimálne požiadavky na kvalitu služby;
uvaliť iné primerané a nevyhnutné opatrenia, napríklad ohľadom povinnosti
poskytovateľov internetových služieb zabezpečiť dostatočnú kapacitu siete na
poskytovanie vysokokvalitnej a nediskriminačnej IAS (úvodné ustanovenie 19);
vydať príkaz na zastavenie činnosti v prípade porušení, prípadne v kombinácii s
pravidelnými (dennými/týždennými) sankciami v súlade s vnútroštátnym právom;
uvaliť príkazy na zastavenie činnosti pre špecifické špecializované služby, pokiaľ
nebude k dispozícii dostatočná kapacita pre IAS v rámci primeraného a
efektívneho časového rámca stanoveného národným regulačným orgánom,
prípadne v kombinácii s periodickými (dennými/týždennými) sankciami v súlade s
vnútroštátnym právom;
uvaliť pokuty za prípady porušenia v súlade s vnútroštátnym právom. |
|
|
|
|
|
|